Aj, aj, aj

Jädrar vad jag har känt smärta idag!

Har för vana att börja använda färgade linser när pollensäsongen är på ingång. Ja, dels för att jag trivs bättre som brunögd men framför allt därför att jag har gjort upptäckten att mina ögon slipper svälla igen så gott som dagligen.

Självklart säger läkarna, optikerna och alla "jag-vet-allt":are att man inte ska använda linser om man har irriterade ögon, men ser ni det skiter jag i. Tills den dagen kommer då någon smart människa kan uppfinna en medecin, spruta....what ever... så tänker jag göra det som jag känner fungerar bäst. Och det är linser när det är pollensäsong.
För att sitta med isbitar på ögonen i tid och minut för att hinnorna sväller upp över halva ögat är inget jag upplever som behagligt, bekvämt eller för den sakens skull smickrande. ( opraktiskt att inte kunna se dessutom)

Duktig som jag är ( eller rättare sagt borde jag väl erkänna att det är första året någonsin som jag varit duktig när det kommer till detta) så har jag i god tid börjat ta medikamenter av alla dess slag. Jäpp, ögondroppar, nässpray, inhalatorer, tabletter....you name it....I got it!

Dessutom var jag förutseende nog att beställa hem linser för någon vecka sedan eftersom det tar några dagar för ögonen att vänja sig igen efter ett halvårs uppehåll.
Sagt och gjort så tog jag mig iväg till optikern och köpte ny linsvätska, följde bruksanvisningarna noggrant ( vilket inte händer alltför ofta, är nog manlig i det avseéndet...vaddå bruksanvisning?

Så kom tidspunkten idag då jag skulle sätta i linserna, sminka mig och gå ner på stan.
  1. tvättar händerna noga
  2. tar försiktigt upp linsen ur behållaren
  3. sköljer den löjligt noga
  4. sätter in den så fint så
  5. SMÄRTA!!!!!!!!!
Ja, jag lovar...inte ens när jag krossade fotleden gjorde det så ont. Jag stod och skrek rätt ut i badrummet med tårarna sprutandes, ögonen ihopknipna av reflexer och försöker få ut skiten (hmm....linsen).
Samtidigt vill jag inte ha sönder linsen då den faktiskt var helt ny och jag inte är den med stadigast ekonomi i landet ( om inte bankrutt varje månad räknas som stadigt?)

Fick till slut ut linsen, sköljde ögonen i 15 minuter, såg ett monster i spegeln, och förvissade mig om att jag inte förlorat synen, vilket jag för ett ögonblick verkligen fruktade.

Så imorgon är det jag som går till optikern och frågar vad han gav mig egentligen.

"smärta är en högre form av njutning" - kvalificerat skitsnack!

Kommentarer
Postat av: :)

Lider med dig gumman!
fin-fin blogg du börjar få!

2008-03-29 @ 15:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0